Infolinia: 609 380 049



Formularz kontaktowy

* Anty spam

Koszyk0
Suma:0,00 zł
Twój koszyk jest pusty!

Artykuły filtrowane wg daty: luty 2015

Manekin XXI wieku

środa, 18 luty 2015 00:00

Na przestrzeni kilku lat gatunek sklepowych manekinów bardzo ewoluował.

Począwszy od kadłubków na metalowych stojakach, poprzez plastikowe bryły imitujące ciało, aż do pełnowymiarowych ludzkich postaci. Mało tego! One nawet już mają twarz, kolor skóry, wyraziste oczy, włosy, a ich mimika oddaje emocje. Może niedługo zaczną mówić do kupujących albo recytować w co są ubrane i ile to kosztuje?

Czym tłumaczyć tak łudzące podobieństwo figur do ludzi? Czy to trend zapożyczony od Madamme Tussauds, która stworzyła w Londynie muzeum figur woskowych sław? Oczywiście, spotykamy jeszcze manekiny starego typu, bez głów czy kończyn, ale coraz rzadziej.

Dzisiaj plastikowy pan, pani czy dziecko mają być piękni i zgrabni a reprezentować powinni wartości i styl danego sklepu. W tekście reklamowym jednej z marek odzieżowych czytamy: „Propozycja skierowana jest do kobiet młodych duchem, ambitnych, zamożnych, śledzących trendy, pragnących wyróżnić się w sposób subtelny. Wzornictwo w tej firmy definiuje się jako wyrafinowane, eleganckie, kreatywne – zapewniające komfort i luksus tkanin.” Manekin z pewnością jest kreatywny.  Ogromne, pełne, czerwone usta, makijaż i fryzura symbolizują odwagę, śmiałość, wielkomiejskość, potrzebę bycia zauważonym. Tak oto mówi do klientów sklep za pomocą obrazu z witryny.

  Wizerunki zza sklepowej szyby nie mają w sobie życia. Są przygnębione, zamyślone. Niektóre z nich wyglądają jakby miały anemię. Wartości, którymi operują największe marki przyjmują się w codziennym życiu. Nieświadomi klienci mogą podążać za nimi i naśladować ich style. Nie wróży dobrze sytuacja, w której nastolatki zaczną stosować rygorystyczne diety i przejmować sztuczne postawy. Niestety takimi prawami rządzi się świat mody. Jedyne, co można zrobić to zadbać o to, aby z witryn nie „biło” pesymizmem” . To przykre oglądać ubrane w kolorowe rzeczy postacie dzieci, które nie mają w sobie krzty życia. Zamyślonych, przygnębionych, wystylizowanych w najdrobniejszym szczególe, młodych ludzi, którzy wyglądają, jakby dostali karę, albo jakby nikt ich nie lubił. Biorąc pod uwagę to, że plastikowe figury mogą wywoływać w oglądających pewne emocje czy skojarzenia, doszłam do wniosku, że wolałam manekiny bezkształtne, nie przypominające prawdziwych osób. Nie wpływały wtedy w żaden sposób na moje samopoczucie i na dokonywany przeze mnie zakup. Wiele osób kupuje, ponieważ podoba im się postać z wystawy. Próbują się do niej upodobnić, zachowywać zgodnie z promowanym stylem.

Dekoracje wnętrz: manekin jako dodatek dekoracyjny

środa, 18 luty 2015 00:00

Kto powiedział, że elementy wyposażenia spełniające jedną, określoną funkcję, nie mogą być traktowane jako dodatki dekoracyjne? Otóż mogą! Zgodnie z tą myślą, nie musisz być krawcem, projektantem mody ani właścicielem butiku z ubraniami, by ozdobić swoje lokum manekinem. Oto galeria 12 przykładowych aranżacji pomieszczeń z użyciem manekinów w roli dekoracji wnętrz.

Manekin krawiecki, czyli proste w formie odwzorowanie korpusu człowieka, to dodatek dekoracyjny o ogromnym potencjale. Można ozdobić nim zarówno garderobę i sypialnię, czyli pomieszczenia, w których zazwyczaj przechowujemy ubrania, jak i łazienkę, salon czy przedpokój. Tego typu manekiny występują zarówno w wersji klasycznej (obciągnięte szarym lub kremowym płótnem), jak i dekoracyjnej (ozdobione koronką, wzorzystym materiałem lub kolażem) lub nowoczesnej (wolne od jakichkolwiek ozdób, pokryte gładką, czarną lycrą), dzięki czemu są dekoracjami wnętrz sprawdzającymi się właściwie we wszystkich stylach aranżacji. Manekin krawiecki świetnie wpasuje się we wnętrza w stylu klasycznym, romantycznym i retro, a także w wystrój minimalistyczny lub industrialny. W pomieszczeniach w nowoczesnym stylu doskonale prezentują się również manekiny w takiej formie, w jakiej kojarzymy je z witryn sklepowych – imitujące sylwetkę człowieka, wykonane z typowo współczesnych materiałów. Wskazówka dla wymagających: manekin nie musi spełniać tylko i wyłącznie roli ozdoby – możesz wykorzystać go jako wieszak na ubrania czy biżuterię!

Nietypowe manekiny - czy w ogóle zwracamy na nie uwagą?

środa, 18 luty 2015 00:00

Niektórych fascynują niczym lalki Barbie. Innych bije po oczach ich sztuczność. Manekiny wzbudzają emocje z przeróżnych powodów. Najczęściej, i to słusznie, pojawiają się pretensje typu „dlaczego to na manekinie wygląda inaczej niż w rzeczywistości”? Kwestia prezentacji odzieży na manekinach pozostaje przemilczana. Zupełnie odwrotnie jest z manekinami nietypowymi, które albo zachwycają, albo rozpętują medialną burzę.

Nietypowe manekiny można podzielić na dwie grupy. Jedną tworzą ostro krytykowane manekiny z wychudzonymi kończynami lub widocznymi żebrami oraz znajdujące się na drugim biegunie manekiny plus size. Do drugiej zaliczyłybyśmy te, które poruszają ważne problemy społeczne, w tym kwestie tolerancji osób homoseksualnych i niepełnosprawnych, a także te nawiązujące do realistycznych standardów piękna

Na co dzień manekiny mają prezentować nowe trendy i unikalne kolekcje. Jako że odzież wygląda na nich dużo lepiej niż w rzeczywistości, stały się nieodłącznym elementem visual merchandisingu. Od kilku lat są jednak też wpływowym środkiem przekazu. Dowód? Gdyby nie ciężarne manekiny na wystawie w jednym z centrów handlowych w Caracas, o problemie niepełnoletnich rodziców w Wenezueli mówiono by tylko w kraju, a tak – usłyszał o nim cały świat.

 

Manekin zwiększa sprzedaż

środa, 18 luty 2015 00:00

 

Przy aranżacji wnętrza w sklepie odzieżowym kluczową rolę dla poziomu sprzedaży odgrywa wystawa, przymierzalnia i manekin.

W sklepach odzieżowych dobrze wykonany projekt wnętrza ma zachęcić klienta do wejścia, a potem do zakupu.

Istotne jest też, by wnętrze lokalu odpowiadało profilowi sklepu i ofercie (sportowej, eleganckiej, z odzieżą codzienną typu life-style czy młodzieżowej w stylu old-school bądź hip-hopowej). W sklepach z ubraniami dla młodzieży wnętrza muszą być nowoczesne.

Dużą rolę odgrywa kolor, gra świateł oraz materiały (obecnie dominuje szkło i stal). Również grafiką można przyciągnąć młodych ludzi. Należy tak dobrać kolory i czcionki, żeby klient chciał wejść do środka. – Sklepy odzieżowe muszą odpowiadać oczekiwaniom klientów. Projektant powinien wiedzieć, co obecnie interesuje młodzież, jaka kolorystyka, światło,muzyka oraz bardzo ważna jest także grafika. Można nią przyciągnąć potencjalnego klienta, ale również zniechęcić, stąd trzeba uważać i zachować odpowiednie proporcje. Szacuje się, że 70 proc. decyzji o zakupie podejmowanych jest w miejscu sprzedaży. Stąd dużą wagę przywiązuje się do sklepowych wystaw. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi przechodnia i zachęcenie go do wejścia do środka sklepu.

– Właściciel sklepu nie może sobie dzisiaj pozwolić na małe witryny.

Musi być pełno szkła i bardzo mocne światło halogenowe. Zarówno wystawa, którą widzimy na pierwszym planie, jak i wnętrze widoczne na drugim planie są bardzo ważne.  Skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów i stosowanym obecnie w większości sklepów odzieżowych są manekiny na wystawie. Określają styl sklepu – nie prezentują jednej, wybranej części garderoby, ale eksponują cały komplet. Obok wystawy kluczowym elementem sklepu jest wejście. Powinno być estetyczne i wyróżniać się spośród innych. Szczególnie trudne jest to w centrach handlowych, gdzie witryny stanowią jeden długi ciąg. Dlatego ciekawym rozwiązaniem może być niewielkie przesunięcie wystawy w głąb sklepu – co przyciąga uwagę klienta, a tym samym pozwala osiągnąć zamierzony efekt. Tuż za szklaną fasadą, jak często określa się sklepowe witryny, znajduje się strefa wejścia – jedno z najważniejszych miejsc w sklepie. Tu – zgodnie z zasadą, że bliżej wyjścia eksponujemy odzież w niższych cenach – powinien znajdować się towar przeceniony. Często jednak zdarza się, że przy wejściu znajdują się jedynie informacje o promocjach, zaś towar po obniżonej cenie czeka na klienta w odległej części salonu (zwykle jest rozlokowany na przeciwległych stronach sklepu). Zabieg ten sprawia, że zainteresowany musi przejść przez cały sklep i przy okazji zobaczyć pozostały asortyment.

Na sukces sklepu odzieżowego istotny wpływ ma również prezentacja towaru. Dominują trzy sposoby ekspozycji: przy pomocy manekina, wieszaków oraz piramidy, czyli stosów ubrań ułożonych na podeście lub stole. Oferowany asortyment powinien znajdować się w zasięgu wzroku klienta. Nie oznacza to jednak, że cały towar, jakim dysponuje placówka handlowa, ma być prezentowany w salonie. Zbyt duża ilość asortymentu na powierzchni sklepowej sprawia wrażenie magazynu, co obniża standard salonu w oczach robiącego zakupy.

Najskuteczniejszym sposobem zaprezentowania odzieży są manekiny, które prezentują garderobę w całości.

Piramidy lub wieszaki nie dają tak dobrego efektu. Manekiny jednak zajmują dużo miejsca, stąd często stosuje się połączenie wszystkich elementów ekspozycji.

Wśród czynników, które trzeba brać pod uwagę przy projektowaniu sklepu, coraz większe znaczenie zyskują przymierzalnie. – Nie są to już schowane z boku zakamarki. Traktuje się je jako strategiczne miejsca, w których podejmujemy decyzje o kupnie. Liczba przymierzalni ma wpływ na to, ilu klientów jednocześnie może robić zakupy – powinna zatem odpowiadać natężeniu ruchu w myśl zasady – im więcej, tym lepiej. W dużych sklepach może być ich nawet kilkanaście. Z reguły stanowią ok. 20-30 proc. powierzchni sklepu. Wszystko jednak zależy od częstotliwości wizyt kupujących, charakteru sklepu i indywidualnego wnętrza. Właściciele sklepów coraz częściej zdają sobie również sprawę z tego, że przymierzalnie są miejscem na odpoczynek i chwilę do namysłu – to tu klient może na spokojnie podjąć decyzję o zakupie. Stąd komfort przymierzania powinien być jak najwyższy. W tym celu warto zadbać o jak największą liczbę luster. Jedno w boksie powoli przestaje wystarczać – standardem stają się trzy lustrzane powierzchnie. Dzięki temu klient może zobaczyć się z kilku stron jednocześnie. Przymierzalnie to również miejsce, przy którym gromadzą się osoby biernie uczestniczące w zakupach: rodzina, przyjaciele i znajomi. Dlatego tak jak w przypadku lokali gastronomicznych również w sklepach odzieżowych przy przymierzalniach pojawiają się wygodne fotele lub kąciki dla dzieci. Dzięki temu rodzic jest zadowolony, bo może spokojnie przymierzyć ubranie, a dziecko zajęte jest zabawą. A zadowolenie klienta to cel każdego właściciela sklepu.

KOMENTARZE

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Polecamy:

manekiny

CERTYFIKAT

regulamin sklepu internetowego